آخرین خبرها

مجید کاظم زاده مژدهی: نمایش ملکه زیبایی لی نین ساختار قوی دارد و به ادبیات ما نزدیک است.

مجید کاظم زاده مژدهی: نمایش ملکه زیبایی لی نین ساختار قوی دارد و  به ادبیات ما نزدیک است.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آرت گیل : مجید کاظم زاده مژده،یکی از کارگردان های نمایش ملکه زیبایی لی  نین ،سرپرست گروه تئاتر جهش نویسنده این نمایش را مارتین مک دونا از سه نمایشنامه نویس بزرگ دنیا معرفی کردو گفت : این نمایشنامه  در سال ۱۹۹۷ برای اولین بار اجرا شد و در همان سال و سال  های پی در پی جوایز معتبر نمایشنامه ای دنیا را گرفت.

آرت گیل :علت انتخاب این نمایشنامه چه بود؟

علت انتخاب ساختار قوی  و اینکه این اثر به ادبیات ما خیلی نزدیک بود و همین طور بین رشت و ایرلند شباهتهای زیادی وجود دارد. انتخاب شد.

آرت گیل : معیار شما برای انتخاب بازیگران چه بود؟

اول اینکه ما انتخاب های کمی برای بازیگری داریم ،خیلی خوشحالم که خانم مانیا ثنایی بعد از ۱۵ سال به صحنه ی تئاتر برگشتند و انتخاب اول ما خانم ثنایی بود و معمولا من یک تیم و گروه ثابت دارم که با همین گروه همیشه کار می کنم .در این کار خانم نگار خلاق که قبلا با گروه ما و نمایش کسوف مقام دوم استانی را کار کردند ،دومین همکاری ایشان با گروه بود و اولین  همکاری آقای محمد شکوری از بازیگران خوب استان ،با ماست.آقای محمد رسائلی هم که از افراد ثابت گروه ما هستند و من خیلی از گروه خودم و همکاری که در این نمایش داشتند راضی هستم.این نمایشنامه جزییات زیادی داشت و بازیگران خیلی همکاری کردند ،من معمولا نمایشنامه های خودم را کار می کنم و سالی یک کاراز دیگران در گروه ما تولید می شود.چون این نمایشنامه ،اثر محبوب خودم هم بود بر روی آن خیلی تعصب داشتم و از آقای حقی خیلی تشکر می کنم که هم به عنوان استاد و هم به عنوان کارگردان مشترک به ما خیلی کمک کردند.

آرت گیل :این چندمین کار شماست؟

فکر می کنم ۶۸ یا ۶۹ کار تا امروز داشتم .چون من کار دیگری  ندارم ،در طول شبانه روز من یا مشغول تمرین هستم ،یا می نویسم و یا فکر می کنم یا فیلم می بینم یا کتاب می خوانم  و شغل دیگری جز این ندارم.

آرت گیل : جه انتظاری از علاقمندان به هنرتئاتر دارید؟ 

نمایشنامه ای مثل ملکه زیبایی لی نین فارغ از اینکه چه کسی کارگردانش است و کدام گروه کار کرده است ،از آنجایی که یک اثر معاصر بسیار بزرگ است ،یعنی برای این اثر من از شب اول انتظار داشتم که سالن پر از جمعیت باشد ،با توجه به اینکه مردم رشت بسیار هنردوست هستند و دنبال سرگرمی هستند و این اثر تمام جنبه های سرگرم کننده را دارد،این کار به خاطر ساختار قدرتمندی  که دارد با تمام سلیقه ها ارتباط برقرار می کند .من انتظار داشتم که این نمایشنامه حالا که در رشت در حال اجرا است مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد اما خب متاسفانه نشد و پله ای دارد اتفاق می افتد تماشاگر هر روز با خودش تماشاگر دیگری می آورد.مثلا اگر ما دو میلیون جمعیت در رشت داریم ،دوست دارم دویست هزار نفر این کار را تماشا کنند .یکی از دلایل عدم استقبال ،نبود اطلاع رسانی و مساله دوم اینکه ما تئاتر شهر نداریم و جاییکه فرهنگش ایجاد شود و مردم بدانند که همیشه در آنجا تئاتر اجرا می شود.

مسلما اگر این شرایط ایجاد شود ،با توجه به نویسنده کار یکی از جنجالی ترین نویسنده های دنیا هستند و هر اثری که می نویسد ،چه از لحاظ فروش وجوایز معتبری که در جشنواره ها کسب می کند ،استقبال بیشتری از کارها شود.

در انتها از صبر و حوصله ی گروه بازیگران و گروه تولید خیلی تشکر می کنم  چون تمرینات بسیار فشرده و سخت و پر از ریزه کاری بود و همه ی عوامل به گروه کارگردانی کمک کردند و امیدوارم که شرایطی ایجاد شود که من کارگردان انگیزه پیدا کنم تا به سمت این گونه نمایشنامه ها بروم ،با توجه به اینکه این نمایشنامه ها ریسک بالا و هزینه های بالایی دارد م ما اگر هر شب هم کل سالن را برای اجرا پر کنیم سودی اتفاق نمی افتد نهایتا هزینه های گروه تامین می شود.از آرت گیل ،روابط عمومی شهرداری ،سازمان فرهنگی ورزشی ،اداره ارشاد اسلامی هم بابت همکاری تشکر می کنم که کمک کردند یک کار درجه یک با وجود کمبود امکانات ارائه دهیم.

 

 

کانال تلگرام نبض خبر

 

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *