یادداشت ناصر وحدتی بر نمایش مکانیک

یادداشت ناصر وحدتی بر نمایش مکانیک
پایگاه اطلاع رسانی آرت گیل :  سالن خاتم الانبیا
نویسنده و کارگردان:
مهرداد هنرمند

این نمایش سه شب دیگر روی اکران است
(گوشم را به دل صدفی فشردم صدای کف دریا در دلش نهفته بود
صدف را در لانه نه ی پرنده ای نهادم اما همچنان صدای کف دریا در دلش بود)
جمله ی فوق حدودن دیالک ابتدای نمایش بود
که بازی حیرت اور
حدیث نیک رو
مهرداد بخشی
سینا صیام
ساناز عزیزی
و
شقایق ارشیا
انچه که یک دنده بودن یک انسان سبب تخریب زندکی ادمهای پیرامونش را رغم میزند روی سن در منظر تماشاگران جوان و فرهیخته تاتر رشت اوردند

کار البته کار طاقت فرسا در چارچوب یک سیستم مبتنی بر رادیکایسم انچنان انسانی می افریند که ابتدا خود سپس شالوده ی زندگی را بر باد میدهد البته نویسنده این وسط گریزی هم به جنک دارد و گودکان جنک  دارد و فراهم اوردن لوکیشن منحصر بفرد تا انعکاس درون مایه ی رادیکالیسم محض موضوع نمایش شود
هیچ رقم نوشته نمیشود و نمیتواند انچه روی سن این نمایش بتماشا اورد انعکاس دهد
فقط باید نمایش را از نزدیک دید
حالا
چه کسانی امشب من دیدم به تماشای این نمایش امده بودند
بیشتر زن و کمتر مرد بودند  البته همه جوان
ایا کارمندان اداره ها و کار گران نیازی به انچه که اگاه و هوشمند نمودن نمایش و نمایش های دیکر رقم میزنند بی نیاز هستند
یعنی در اگاهی و دانستن چیزی کم ندارند
رشت پایتخت تاتر ایران است (از نظر من)
اما چرا اقشاری که نام بردم بتما شای تاتر نمی ایند
بازی ها جهانی و میزانسن حیرت اور از فاکتور های اساسی نمایش است
ناصر وحدتی

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *